| 
                     főoldal 
                      | bemutatkozás | internet 
                      | referencia | ajánlat 
                      | elérhetőség |e-mail 
                      | vissza 
        Hazai Internet reklámozás 
          Miért érdemes az Interneten hirdetni?
          
           
          Az Internet kedvező alternatívát kínál a hagyományos
          médiákkal szemben azáltal, hogy egy jól behatárolható célcsoporthoz
          szól: az Internetezőkhöz.
          
           
          Az on-line jelenlét legfontosabb és legjellemzőbb vonása
          a gyorsaság, a pontos mérhetőség és ezáltal a látogatók által
          felmerült igényeknek lehető leghatékonyabb feltérképezése és
          erre történő – szinte azonnali – reagálás.
          
           
          Az Internet legfőbb jellemzői közé sorolják a
          szakemberek a rugalmasságot és a gyors intézkedést a felmerült igényekre.
          Ezért az Interneten történő reklámozás minden egyéb médiában
          történő reklámozástól eltér. A bannerhirdetés előnye, hogy közvetlenül
          hat a látogatóra, hiszen a gazdasági oldalakon, sőt minden portál
          site-on az oldal lekérésekor először ez jelenik meg, ezzel találkozik
          először a látogató. Ez abból adódik, hogy mérete kicsi, ezért
          nagyon hamar letöltődik. Mivel a látogató várja a kívánt oldal
          letöltődését, így jóformán semmi mást nem lát, mint az adott
          hirdetést. Ha nem is kattint rá a hirdetésre, akkor is valamilyen
          szinten tudatosodik benne a látvány, esetleges információk,
          amelyeket a banner tartalmaz. A fő cél egy-egy banner kampány során
          az, hogy minél többen megismerjék a cég logóját, felismerjék,
          hogy mivel is foglalkozik. Ebben az esetben, ha a kampány során nem
          is, de későbbiekben, ha esetleg szükségük lesz a reklámozott
          szolgáltatásra eszükbe fog jutni, hogy mit is láttak korábban,
          hol is keressék a megoldást felmerülő problémájukra.
          
           
        Gyors fejlődést ígérő, sajátos területet jelent a
        reklámiparon belül az Internet. 
                    A múlt év második felében 
                      a várakozásokat meghaladóan növekedett az az összeg, amelyet 
                      a cégek Internetes reklámokra fordítottak: az év első negyedévében 
                      mért 236,4 millió forint után a második negyedévben már 
                      390,7 millió forintosra bővült a hazai online reklámpiac, 
                      melyet a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) online reklámköltés-riportja 
                      is alátámaszt. 
                    Az interneten alapvetően 
                      három reklámforma létezik. A legelterjedtebb a banner, azaz 
                      az oldalak tetején vízszintes csíkban lévő mozgó reklám. 
                      A megrendelések 90,51 százaléka ezekre vonatkozik. A szponzoráció 
                      9,17%-os részesedéssel a második helyen áll, az e-mail hirdetés 
                      az összesnek mindössze 0,05%-át teszik ki. 
                    Ismertek még a pop-up reklámok, 
                      amelyek az előbb említett bannerekhez hasonlóak, de egy 
                      külön kis ablakban jelennek meg (ugranak elő), így azután 
                      be lehet csukni. Hátrányuk, hogy minden ugrásnál újra előjöhetnek. 
                      Léteznek még az úgynevezett megszakító reklámok - interstitial- 
                      is, amelyek egy lap beolvasása közben jelennek meg, de ha 
                      nem kattintunk rájuk, néhány másodperc után eltűnnek. Gyakori 
                      jelenség a neten a barterezés, azaz az adok-kapok reklámozás. 
                    A Net Research Center 2000 
                      novemberi kutatása az on-line reklám fogadtatását vizsgálta. 
                      A rendszeresen internetezők 62%-a elfogadja az online reklámot, 
                      csak 15%-uk utasítja el valamilyen mértékben. Az on-line 
                      értékesítések 38%-a nem a hirdetésre történő rákattintáskor, 
                      hanem a kampányt követő időszak alatt realizálódik. Legjobb 
                      hirdetési formaként a banner hirdetést jelölték meg, ezt 
                      követte az email reklám, majd a szponzoráció. A válaszadók 
                      61%-a 2-10 esetben klikkelt az elmúlt 1 hónap alatt. A kutatás 
                      azt is kimutatta, hogy a nők "klikkelés" tekintetében aktívabbak. 
                      A válaszadók 99%-a látogatott már meg ismeretlen weboldalt 
                      az interneten látott hirdetés hatására.  
                    lap tetejére | vissza | következő:
          siker 
           |