| 
      
        
                     főoldal 
                      | bemutatkozás | internet 
                      | referencia | ajánlat 
                      | elérhetőség |e-mail 
                      | vissza 
          Célcsoport
          
           
                    A 
                      honlap kidolgozásához feltétlenül ismernünk kell a megcélzandó 
                      vásárlókört is.  
                       
                      Ma Magyarországon mintegy 1 200 000 fő használja az Internetet, 
                      ebből 700 000 fő internetezik minimum havi rendszerességgel. 
                      Átlagéletkoruk 27 év, 61%-uk 18-29 év közöttiek. A felhasználók 
                      67%-a férfi, 33%-a nő. Munkahelyről mintegy 60%-uk éri el 
                      a világhálót, otthoni felhasználók aránya 16%. A szörfözők 
                      85 
                      %-a él városban, közel felük Budapesten. 62%-uk aktív dolgozó, 
                      akik 58%-ának nettó havi jövedelme 40 000 Ft-nál több. Az 
                      internetezők jól képzettek: 33%-uk befejezett felsőfokú 
                      végzettséggel rendelkezik. (Carnation Research 2000) 
                       
                      A potenciális egyéni vásárlók tehát a társadalom tehetősebb, 
                      komoly vásárlóerőt képviselő  
                      rétegéből kerülnek ki,  akik információéhségüket 
                      és - egyre inkább - szórakozási igényeiket is a világháló 
                      segítségével elégíti ki. Életkoruk 
                      15-38 év, foglalkozásuk szerint menedzseri vagy vezetői 
                      munkakört betöltő értelmiségiek. A viszonteladók jelenthetik 
                      a másik nagy, megcélzandó célcsoportot. Mindkét csoport 
                      közös jellemzője az, hogy fogékonyak a technika újdonságaira, 
                      készek kiaknázni a fejlődésben rejlő előnyöket és nem köthetők 
                      az ország egy adott részéhez. 
                  
                
                De egyre inkább 
                  elérhető és megfizethető mindenki számára, sőt az Internet benyomult 
                  az iskolákba is, és egyre nagyobb népszerűségnek örvend a tizenévesek 
                  körében is. 
      
lap tetejére | vissza
           | következő:
internet-kereskedelem 
           |