A Scénic II a Renault ötödik modellje, amely megszerezte a maximálisan elérhető, ötcsillagos minősítést az Euro-NCAP törésteszten. A megszerezhető 37 pontból elért 34.12 ponttal jelenleg a Scénic II a legbiztonságosabb kompakt egyterű a piacon.

Újabb kiemelkedő eredménnyel büszkélkedhet a Renault, ugyanis az új kompakt egyterűjük, a Scenic II immár az ötödik olyan modell, amely megszerezte a maximális ötcsillagos minősítést a független Euro NCAP töréstesztjén. Az új modell sikere nem véletlen, hiszen a Scenic II alapjául szolgáló Megane II is elnyerte ezt az elismerést, így mindkét autó azzal a címmel is büszkélkedhet, hogy ezek a kategóriájuk legbiztonságosabb autói. Annak érdekében, hogy a Scénic II örökölje a Mégane II pozitívumait, a Scénic II karosszériáját három stratégiai területen kellett megerősíteni. Az első oszlop átviszi az ajtókeretre és a küszöbre a hosszirányú erőket, az első ajtó balesetkor történő kinyílását külön elfordulás-ellenes konstrukció akadályozza meg, a küszöb megerősítése pedig megtámasztja a kerekeket.

 

A Scénic II is megkapta a Renault Utasvédelmi Rendszer harmadik nemzedékét, elöl kétfokozatú frontlégzsákokkal és kettős előfeszítőkkel. A Scénic II felszerelésébe tartozik két, az ülések peremébe épített mellkas-oldallégzsák, valamint az utastér egész hosszában, a felnőttek és a gyermekek fejét egyaránt védelmező két függönylégzsák. Hátul hárompontos övek találhatók, 600 kilogrammos erőhatárolóval, illetve a szélső helyeken előfeszítővel. A hárompontos Isofix csatok előre- és hátrafelé néző gyermekülés elhelyezését is lehetővé teszik.

 

Ezek segítségével a teszteken nagyon jól teljesített a Scenic II, így az elérhető 37 pontból 34.12 pontot kapott. Ez a pontszám úgy jött össze, hogy a frontális teszten a maximális 16 pontból 15.12-ot ért el, ami igen kiváló eredmény. Még ennél is jobb lett az oldalsó teszt, amin egy deka pontot sem veszített, így besöpörte a maximáklisan adható 18 pontocskát. Ezeken kívül az oldalsó oszloptesztre kapott 2-ből két pontot, valamint a vezetőt a biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető hangra kapott még egy plusz pontot. Az elért eredménye így kimagaslóan jó lett, de azért vannak még hiányosságok. Ilyen például a gyalogosteszt, amelyre a gyártók közül még igazán csak a Honda fektett külön figyelmet. Ezen a teszten mindössze 31 százalékos teljesítménnyel 2 csillagot kapott a Scenic II, de ezzel is a jobbak közzé tartozik.

 

 
1/1