Játszd újra! - Renault Scénic II


Amikor a Renault (1996-ban) útjára bocsátotta a Scénic elso generációját, a konkurencia mereven elutasította az alsó-középkategóriás egyteru koncepcióját. Az ido a franciákat igazolta, hiszen az elmúlt hét év során több mint 2 milliót adtak el a sikermodellbol, miközben a német gyártók jókora késéssel próbálják újraosztani a piac képzeletbeli tortáját.

A második generációs Scénicnek nehezebb körülmények között kell bizonyítania, miután a kompakt egyteruek szegmense – ellentétben a hét évvel korábbi helyzettel – ma már telítettnek mondható. Az Opel a Zafirával, a Citroën a Xsara Picassóval, a Mazda a Premacyval, a Toyota a Corolla Versóval, a Nissan az Almera Tinóval, a VW a Touránnal képviselteti magát a népes mezonyben, sot, a jelek szerint rövidesen a Ford is csatasorba állítja a Focus alapjaira épülo, C-Max névre hallgató modelljét.

Ebben a helyzetben kell helytállnia, sot bizonyos szempontból újat mutatnia a Scénic II-nek. Nem könnyu feladat, de a Renault tervezoi nem rettentek meg a kihívástól. A rombuszos márka döntéshozói már korábban is azon a véleményen voltak, hogy egy buszlimuzin számára nem feltétlenül a „kenyértartó design” a követendo példa, így a második generációs Scénic lemezruhája igencsak mutatósra sikeredett. Akár elölrol, akár hátulról vizsgáljuk az autót, karakteres, az új Mégane-szériával eros rokonságot mutató vonalakat látunk.

Méreteit tekintve „meghízott” az új Scénic: a hossza és a szélessége egyaránt 9 centivel haladja meg az elodét, miközben az elöl utazók fejtere 2,6, a beltér szélessége pedig 2,3 centiméterrel lett nagyobb. Ugyancsak lényeges szempont a hátul ülok helykínálata, foként a térdük és az elso ülések támlái közötti távolság. A szukösség érzése itt is a múlté, ugyanis a 22,6 centis érték fejedelmi komfortot valószínusít. Szintén komfortnövelo tényezo a számtalan pakolásra szolgáló rekesz.

 

Az ülések alatt kihúzható fiókok, a padlóban süllyesztett rekeszek, az ajtókon méretes zsebek, a muszerfalon duplafiókos, hutött kesztyutartó várja az utasok kisebb-nagyobb holmijait. Apropó muszerfal! A kijelzok – hasonlóan az Espace-hoz – középre költöztek, a kormány már kevésbé lapos szögben áll, a felhasznált anyagok minosége pedig annyira vonzó, hogy nem csupán alkalmanként utazna benne, hanem legszívesebben beköltözne az ember.

 

A forgalmazás kezdetén három benzines, és három dízelmotor áll majd a vevok rendelkezésére, az elobbi 98 és 135, az utóbbi 82 és 120 lóero közötti teljesítményskálával. Az utasok biztonságára szériában 6 légzsák, automatikus guminyomás-ellenorzo, ABS és fékasszisztens vigyáz, sot a legújabb generációs menetstabilizáló rendszer sem hiányzik a Scénic II kelléktárából.

 
1/1