Renault Scénic

 

2001. március 22-i dátummal a Renault megkezdte a vadonatúj Scénic sorozat árusítását. A Laguna II számára kifejlesztett új technológiákat felhasználva a Scénic új megoldásokat vonultat fel a biztonság terén: az alapfelszereltség részét képezi az elektronikus menetstabilizátor (ESP), a vészfékrásegítő rendszer, a biztonsági öv előfeszítők a hátsó ülések szélső öveinél is, az oldalsó függönylégzsák és felszereltségi szinttől függően az elektronikus guminyomás ellenőrző rendszer. A Renault szintén a Scénic-ben vezeti be júniustól a világon elsőként a Michelin PAX rendszert. A formatervet és az utasteret is továbbfejlesztették, kívül és belül egyaránt esztétikai változásokat hajtottak végre. Ezentúl a Scénic-hez megrendelhető az új, széles képernyős kijelzővel rendelkező Informed Carminat GPS navigációs rendszer. Végezetül a Scénic vadonatúj sorozatként jelentkezik, amelynek tagjai új elnevezést - Authentique, Expression, Privilge és Dynamique - kaptak, valamint jelentősen megnövelték felszereltségi szintjüket.

 

A Renault Scénic kategóriája legteljesebb kínálatát nyújtja

 

A kompakt egyterűek úttörője, a Renault Scénic továbbra is kategóriája legbőségesebb kínálatával rendelkezik. A hat különböző motorral (négy többszelepes benzines és kettő közvetlen befecskendezéses turbódízel), kétfajta sebességváltóval (kézi és Proactive automata), öt felszereltségi szinttel és két változatban (két-, illetve négykerék-hajtás) forgalmazott Scénic a kompakt egyterűek kategóriájának legteljesebb kínálatát nyújtja. Az éles piaci versenyben és a vásárlók igényeinek kielégítésére irányuló folyamatos törekvés eredményeként a tovább fejlesztett biztonsági és kényelmi felszereltségű Scénic 2001. márciusától még vonzóbbá válik.

 

A legmagasabb szintű biztonság

 

Az aktív és passzív biztonság a Mégane bevezetése óta a Mégane-program elsődleges eleme volt. Ma a Scénic még tovább fejleszti ezt a biztonsági koncepciót azáltal, hogy SRP rendszerét (amely magában foglalja a programozottan felfúvódó első légzsákokat, a programozott biztonsági öveket és a fej mozgását követő fejtámlákat) új oldalsó függönylégzsákkal (elől és hátul), valamint a hátsó ülések szélső biztonsági övének előfeszítőivel egészíti ki.


Vészfékrásegítő rendszer

 

2000. vége óta a Scénic alapfelszereltségéhez tartozik a vészfékrásegítő rendszer. A rendszer vészfékezés esetén erőteljesebb fékezést biztosít, más szóval gondoskodik a fékpedál azonnali és erőteljes lenyomásáról, hogy szinte haladéktalanul rendelkezésre álljon a maximális fékerő, valamint hogy ez a fékerő egészen a gépjármű teljes megállásáig azonos szinten maradjon. Ezen rendszer - a vezető képességeitől függően - akár 20 százalékkal rövidebb fékutat tehet lehetővé. A vészfékrásegítő rendszer működése egyszerű: a fékpedál lenyomásának sebességét érzékelők olvassák le. Amennyiben a szenzorok vészhelyzetet érzékelnek, egy különleges erősítő megnövelt nyomást hoz létre a fékkörben, kiegészítve a vezető lába által keltett nyomást. Ez lehetővé teszi, hogy gyorsabban alkalmazzák a fékek teljes erejét, a növelt nyomás pedig egészen addig állandó marad, amíg a vezető teljesen fel nem engedi a fékpedált. Normális fékezési körülmények között a rendszer hagyományos módon, az asszisztens közbeavatkozása nélkül működik.

 
1/2