Váltót a középkonzolra szerelni nehéz műszaki feladvány, de ezt nagyszerűen oldották meg, még így hat fokozattal is tisztességesen, jó minőségérzettel üzemel.

 

A műszeregység amúgy Picasso-stílusban középre került: szöges ellentétben mondjuk az Alfa Romeo vezető felé fordított csőműszereivel, melyekről még az utas is bajosan puskázhat, itt mindenki láthat minden információt. A digitális sebességkijelzésen mondjuk lehet vitatkozni, hiszen az agynak egy kicsit többet kell dolgozni az értelmezéssel, ráadásul a fordulatszámmérő megjelenítése analóg, de engem ez a traffipaxra emlékeztető dizájn mindig is a sebességkorlátozás betartására ösztönzött. A fedélzeti komputer értelmes adatokat ír ki, a pillanatnyi fogyasztás mellett az átlagfogyasztást, átlagsebességet, megtett utat, elfogyasztott és maradék benzint, és az ezzel megtehető utat, meg a következő szerviz esedékességét.

 

Jó lenne egyszer megtudni, miért is ilyen jó a Scénic futóműve , amikor a sajtóanyag szerint ez ugyanaz, mint ami a Mégane II alatt van. Az egy kényelmes, de plötty szerkezet, hasonlóan a Laguna II futóművéhez. A Scénic II viszont bár jó magas, és 1400 kiló, egyáltalán nem billegős és az oldalszélre sem olyan érzékeny, mint a Laguna.

 

A futómű koronája a kormánymű : finom, érzékeny, változó rásegítésű elektrohidraulikus szervóval. Egyvalami furcsa csak benne: amikor kanyarból kijőve hagynám, hogy magától térjen vissza középállásba, különös, szakaszos elszántsággal fordul egyenesbe - meg lehet szokni, csak furcsa tempóban csinálja. A kormány fogása is jó, csak a szöge nem az igazi - kicsit úgy rossz, mint a Twingóé, de mivel ez fel-le-ki-be állítható, kevésbé zavaró.

 

Jó kis gép a Renault új, kétliteres, 16 szelepes,változó szelepvezérléses benzinmotorja. Jó a dízel is, sőt ehhez az illik legjobban, de ezzel sincs gond. 136 lóerő 2000 köbcentivel nem sok, inkább pont elég. 100-as tempó felett úgy-ahogy még előzni is tudunk, és a 140-es utazósebesség nagyon lazán tartható. Fő erénye inkább a takarékosság: városban, télen is nehezen megy a fogyasztás 10 liter fölé - 1400 kilós autóval ez már egy különlegesen jó motort feltételez. Pillanatnyilag ez a kedvenc Renault-m.


2/2