Dízel a nyerő Modell 1,9 dci

Szöveges ítélet


Átlagos külső méret, ahhoz képest jó belső méret és jó variálhatóság. Szerintem nagyon jó külső design (de ez nyilván szubjektív). Belül vegyesebb a kép. A középre tett digitális műszeregység nem az esetem, de meg lehet szokni (bár pl. a fordulatszámot pontosan nem lehet leolvasni róla). Sok belső rakodóhely (főleg a középső dobozzal), bár a térképzseb a Scenic I-ben (az volt előtte) nagyobb és használhatóbb volt, cserébe itt méretes kesztyűtartó van (ott az volt vicces). Összességében pakolás szempontjából az előző sorozat valamivel jobb volt (több "doboz" a csomagtérben, mélyedés a hátsó ülések alatt, szabályosabb alakú - bár papíron kisebb - csomagtartó). A csomgtartóban egy "családi autótól" pedig ma már elvárható lenne egy akasztó pl. szatyroknak. Az elektronikus kézifék érdekes, néha jól használható, bár nem behúzott kézifékkel leállítani a motort nem egyszerű feladat, és remélem nem döglik be az elektronikája. Belül két nagyon bosszantó dolog van:1. a rövid indexkar ("néha dühösen rácsaptam a kis rohadékra") - nagyon macerás használni, és nem látom az előnyét. 2. továbbra is rövid első ülőlap. ezeken kívül az esőérzékelős ablaktörlő sem tökéletes (hol túl gyakran, hol meg túl ritkán töröl) valamint "ablakspricnizéskor" is túl az utolsó automatikus törlés már gyakorlatilag szárazon töröl és csak maszatol. Ami viszont egy nagyon praktikus "fícsör", az az "egygombos" párátlanító funkció (klíma be, ventillátor max., levegő szélvédőre), amit kikapcsolva visszaáll az eredeti állapot. És még valami, ami szellőzést érinti: a belső levegő keringtetés nem tökéletes, kis szag mindig szivárog be kintről - a szervízben azt mondták, hogy ez ilyen.... Az 1,9-es dci motor viszont nagyon jó, hidegen kicsit ráz, de nem vészes, rövid, intenzív gyorsításkor (pl. előzés, sávváltás) nagyon dinamikus, pirosnál viszont nem lehet "kilőni" vele, nem is arra való. Összességében az előző sorozatnál jóval kifinomultabb autó, jobb ergonómiával (pl. a váltó - ami eleve sokkal jobb mint az előző szériában, bár még nem Focus-os - fenn a középkonzolon), de néhány bosszantó hibával (indexkar, rövid üléslap, "pattogó" eddig azonosítatlan szélzaj az első ajtók felső sarkainál kb. 80-100km/h felett) !!!

 

Hibalista: eddig egy dolog merült fel: a kormány bizonyos esetekben (rendszert még nem sikerült felfedeznem), enyhén balra húz. Szervízben a futőmű beállításával próbálták orvosolni, sikertelenül. Ide hordtam szervizbe Renault Hatvan. Itt is vettük át az autót, kitűnő ügyfél kiszolgálás a jellemző! (bár a kormánnyal egyenlőre nem tudtak mit kezdeni)


 
1/3