| 
                     főoldal 
                      | bemutatkozás | internet 
                      | referencia | ajánlat 
                      | elérhetőség |e-mail 
                      | vissza 
        Miért is érdemes az Interneten megjelenni? 
          Az Internet, mint a legújabb média,
          lehetővé teszi a multimédiás kommunikációt azáltal, hogy összevonja
          a televízió, a rádió, az újság és a telefon sajátosságait -
          miközben költségei a töredékét teszi ki azoknak. A hálózat
          multimédiás lehetőségeivel a  hagyományos közlésterek kitágulnak, új értelmet nyernek.
          A számítógép monitorához, mivel az közelebb helyezkedik el a
          személyiségi zónához (általában fél méteren belül van), közvetlenebb
          viszonya van egy felhasználónak, mint egy tévénézőnek a televíziókészülékhez.
          Az emberek szoktak háttér-televíziózni, de nem szoktak háttér-internetezni.
          Az Internet pozitívabb hatást és sokkal aktívabb befolyásolást
          hoz létre, mint egy televízió. Személyes jellege miatt új
          szempontok érvényesülnek, melyben a felhasználó figyelme monitorához
          képest sokkal fokozottabb, mint más médiákhoz. 
          
           
          Az Internetet használók köre az
          információt keresőkre és a barangolókra osztható. 
          
           
          Az első csoport speciális helyeket
          vesz igénybe és tudatosan keres a hálón, a másik csoport sodródik
          az Interneten: vagy eljut valahová, vagy elveszíti érdeklődését.
          Az információszerzés átválthat kikapcsolódásba, de a kettő
          egyszerre is történhet. Ezen felhasználók köre évről évre bővül,
          az elektronikus kereskedelem világszerte ugrásszerűen emelkedik, s
          ez az új "világ" a technika fejlődésének megfelelően
          egyre nagyobb szerephez jut mindennapi életünkben. 1999 végén több,
          mint 200 millió Internet felhasználóról tud a statisztika. Ebből
          110 millió az USA területén, 50 millió Európában és 30 millió
          a Távol-Keleten él. Magyarországon több, mint félmillióan használják
          a hálózatot. Becslések szerint ez 2001-re elérheti az egymilliót.
          (Carnation
          Research) Hazánkban is egyre kedvezőbb ajánlatokkal kényeztetnek
          el bennünket, mind a szolgáltatók, mind a telefontársaságok.
          Kedvezményes tarifáiknak és az újonnan bevezetett átalánydíjas
          csomagjaiknak köszönhetően már most szinte pluszköltség nélkül
          levelezhetünk, szórakozhatunk, vásárolhatunk, beszélgethetünk az
          Interneten keresztül. A négy legnagyobb szolgáltató összefogása
          az internetezés olcsóbbá tételéért és a kormányzati törekvések
          is abba az irányba mutatnak (Széchenyi-terv), hogy már az idén hazánk
          is közelíteni tud ez európai normákhoz, és hamarosan utolérjük
          például Lengyelországot, ahol ingyenesen, szinte alanyi jogon jár
          az Internetezés lehetősége.
          
           
          
        Valamennyi hozzáértő egyetért, a jövő az Interneté. Aki késlekedik, az lemarad a
        piaci versenyben, s ebben az esetben még inkább igaz: elsőnek kell lenni, vagy az
        elsők között kell szerepelni! 
         
        "... az eddigiek ismeretében nem meglepő, hogy azokban a háztartásokban, ahol van
        Internet-előfizetés, hetente átlag két órával kevesebbet járatják a tévét, mint
        ahol nincs (heti 29 óra, szemben a 31 órával)...."  
        (Kreatív IX. évf. 3. sz.) 
         
        Mint ezekből a mérvadó szakértői véleményekből is láthatjuk, elsősorban a
        társadalom tehetősebb rétege használja leginkább a világhálót, de egyre inkább
        elérhető és megfizethető mindenki számára, sőt az Internet benyomult az iskolákba
        is, és egyre nagyobb népszerűségnek örvend a tizenévesek körében is. 
          
        lap tetejére | vissza |
          következő:
          célcsoport 
           |