Az ársorrend tehát alaposan felborult, hitték volna, hogy az olcsóbbnak tartott Opel és Renault ennyire kikap? A Corolla Verso ár/érték arányban alaposan agyoncsapta a mezőnyt, pedig a minősége alapján ennek kellene a legdrágábbnak lenni. Lehet, hogy a gyáriak is rájöttek, hogy ennél a hatodik, hetedik ülés csak marketing, tehát annak az árát nem számolták fel? :)

 

A Toyota a fogyasztási versenyt -ha csak kicsivel is, de - megnyerte, hiába az eggyel kevesebb fokozata, városban 8 literrel eljárt, miközben a Scenic 8,5, míg a Zafira inkább 8,5-9 literrel elégedett meg. Ez nem éppen nagy különbség, azonban a Toyota étvágya országúti körülmények között sem ment 7-8 liter fölé, a Zafira ekkor is inkább a 8-9-et hozta, míg a Renault kihasználta a plusz egy fokozatát, így az is leért a Toyota szintjére. Így alakult ki, hogy a tesztek alatt a jobban hajszolt Toyota (7,9 l) és Renault (7,7 l) szinte ugyanazt a fogyasztást produkálta, miközben a Zafira (8,5 l) kissé elmaradt. Ezek a különbségek azonban nem jelentősek, sokkal többet nyom a latban a jó ár és a használhatóság.

 

Ezek alapján pedig egyértelműen a Toyota a nyertes, amely még a biztonság tekintetében sem marad el a Renault-tól, hiszen mindkettő ötcsillagos tesztet produkált az EuroNCAP-nál, a Zafira itt is elmarad. A teszt alapján tehát egyértelmű, hogy a Zafira ideje lejárt, ideje a cserének, ami hamarosan be is következik, addig pedig a Toyota és a Renault virgonckodhat a kategóriában, na meg a tesztből kimaradt Touran. Az biztos, hogy a Corolla azzal szemben is nyeri az árversenyt, sőt minőségileg is jobbnak tűnik, tehát a Corolla Verso az egyértelmű éllovas. Az már más kérdés, hogy a hétüléses kritériumnak nagyon nehezen felel meg, így ha valaki valóban sűrűn használni fogja a leghátsó két ülést, akkor inkább a Grand Scenic felé nézelődjön.

4/5