Érdekes módon a kényelem tekintetében nem az jött ki, amit vártam, ugyanis a Renault nem felelt meg a francia hírnévnek, egyáltalán nem voltak átlag feletti kényelmes ülései. Sőt a nagyon széttagolt középső üléssor középső helye kifejezett kínzópad, annyira keskeny. Az első ülés jó, bár a tér kicsit szűknek hat, viszont jó ötlet a középső mozgatható tárolódoboz, amely könyöklőként is funkcionál. A leghátsó két hely viszonylag könnyen előbújtatható, sőt ebben van a leghátsó két utasnak a legnagyobb lábtér. Fejtér már nem annyira van, de folyamatosan ereszkedő tető miatt ez nem is meglepő. A csomagtartó megfelelő méretű, de a nagyobbítás kissé körülményes.
A Zafira is élt a szinte nem létező középső üléssel a második sorban, azonban ennél elől sincs akkora kényelem. Az ülések kemények, a vezetési pozíció kissé kisteherautós, de a térérzet jó. A leghátsó ülések talán ebben nyílnak kis a legkönnyebben, az egyszerre csúsztatható középső sornak ez az előnye, sőt a fejtér is itt a legnagyobb. Csomagtartó kapacitásra is a Zafira tűnt a legjobban kihasználhatónak, hiszen síklapok határolják és viszonylag könnyű alakítgatni.
A Toyota pazar első ülésekkel rendelkezik, a térérzet ebben a legjobb, a vezetési pozíció kiváló, az egész nagyon rendben van. A középső üléssor helykínálat tekintetében már nem rejt szenzációkat, megfelel az átlagnak, viszont itt legalább normál szélességű a középső ülés ülőlapja. A leghátsó helyek viszont megérnek egy misét, hiszen nem árt akrobatának lenni, ahhoz, hogy valaki bemásszon oda. Ha már bent van, akkor a helykínálat emlékeztet arra az időszakra, mikor még csak édesanyám méhében tengettem napjaim, hiába milyen szép a nosztalgia. Az átalakítás is körülményes, a nagyon ötletesen elrejthető kalaptartót például csak nagy nehézségek árán sikerült a kijelölt helyre bepréselni. A Toyota csomagtartója a legkisebb, vagyis a Corolla Verso olyan, mint egy kiéheztetett fotómodell, lehetne nagyobb is a tompora.
Akkor is nagy meglepetések érik az embert, ha a három modell felszereltségét és árát kezdi el vizsgálni, ugyanis a nagy hiedelem szerint az Opel és a Renault olcsó, a Toyota pedig drága. Ez csak úgy igaz, hogy a Toyota ára a legmagasabb, de ebben szinte benne van minden. A Corolla Verso D4-D Sol felszereltséggel 6.165.000 Ft, amiben benne az első két légzsák, plusz oldallégzsák, függönylégzsák elől-hátul, és a térdlégzsák. Széria a blokkolásgátló, fékerőelosztó, fékasszinsztens, kipörgésgátló és a menetstabilizáló elektronika. A kétzónás digitális légkondiért sem kell fizetni, ugyanúgy mint a tempomat, a kártyás indítás és az esőérzékelős ablaktörlő is széria. A központizár, indításgátló, a négy elektromos ablak, az elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, és a fényre sötétedő belső tükör létezése egyértelmű, de a 6 hangszórós CD-s rádió, a fedélzeti számítógép sem lehet kérdés.
Ehhez képest a Renaultnál a Grand Scenic Privilege csomaggal büszkélkedhet ilyen erényekkel, de annak az ára már 6.030.000 Ft, de ehhez jön még a regadó (ami 512 500 Ft). A franciánál azonban még ennél a csomagnál is feláras az ESP (200e Ft) és a tempomat, amely egyben sebességkorlátozó is (50e). Így a Renault már drágábbra jön ki, míg az Opel szintén ebben a cipőben topog. Ennél az Elegance csomagot kell kérni alapban és ehhez jön még feláras extrák listája. Az Opel Zafira 2.2 DTI Elegance alapban 6.079.000 Ft, és ennél a digitális klímaért (380e), a függönylégzsákokért (91,4e), az ESP-ért (200e), a tempomatért (100,6e), a kormányról vezérelhető rádióért (47e) és egy-két dologért külön kell fizetni, vagyis inkább 7 millió körül áll meg a Zafira ára. |