A Renault az új kompakt egyterűje kifejlesztésénél három modellhez igazodott, amelyek között természetesen a régi Scenic az egyik, hiszen annak a jó dolgai ebben is megmaradtak. Emellett a nagyobb testvér Espace megoldásait is beépítették az autóba, a design és a biztonság terén pedig a Megane-hoz igazodtak. A végeredmény nagyon biztató.
A Renault Megane bemutatón direkt hagytam legvégére a Scenic II-t, ugyanis a kompakt egyterűek mindig is kevésbé álltak közel a szívemhez. Ezen igazából csak az Opel Zafira OPC tudott változtatni, bár én, ha egyterűről van szó, akkor csak az egy mérettel nagyobbakra gondolok, mint az Espace. Annak idején az az autó nagyon tetszett, éppen ezért örömmel hallgattam, hogy az új Scenic II rengeteg megoldást vett át a nagyobb testvértől.
Nagyon más
Már elsőre mindenkinek feltűnik, hogy az új Scenic nagyon távol áll a régitől, a Megane formavilágához igazított autó egészen jól mutat már messziről is. A Espacehoz fűződő viszonya már elsőre felfedezhető, de az igazi rokonjegyek inkább belül találhatóak. Elsősorban a középső digitális műszerfal az, ami láttán mindenki elkurrantja magát: Ez bizony Espace! Valóban, de a nagy középkonzol már cseppet sem Espace-os, inkább túlhizlalt meganos megoldásnak néz ki. Ettől függetlenül a jó anyagok és a kellemes szín miatt az autó belső tere egésze mutatós, ezen sokat segít az üvegtető miatt átlag feletti világosság.
Privilege extrákkal
A tesztelt autó kellemes mivoltának egyik fő eleme volt, hogy a csúcsnak számító Privilege felszereltségi szinttel rendelkezett, sőt még azt is telezsúfolták extrákkal. Az extralista annyira hosszú, hogy inkább beillesztem egy képpel, amin megtalálható a modellben szereplő összes cucc. A rengeteg belepakolt dolog miatt a Scenic II 1.9 dCi Privilege 5 860 000 forintos vételára mindjárt több mint 7,1 millióra ugrott, ami már soknak hat, de ez csak a beszállásig van így. Az autó ugyanis nagyon kényeztet, minden elemében a nagy testvér méltó kisöcsse. Ezzel a felszereltséggel szinte csak a TV és navigációs rendszer hiányolható, bár előbbi ebben a kategóriában nem is szokás, utóbbi meg idehaza semmire sem való. A felszereltség tehát tökéletes, de nem csak ezt lehet dicsérni.
Csak öt ülés
A kocsi ötletessége nem semmi, a hátsó ülések sínen mozgathatók, így a variálhatóság sem rossz. Az ülések száma viszont csak öt, ellentétben mondjuk a Zafirával, amely ha kell öt, ha kell hét üléses. Gyakorlatilag a tárolórekszek, a pohártartók száma több mint elég, de én egy egyterűnél mindig a több ülést tartom nagy vonzerőnek, hiszen a nagyobb tér, vagy csomagtartó egy jó kombiban is megvan. A Scenic mégis megtetszett, ugyanis az ülések variálhatósága azért jó. Ráadásul érdekes megoldások is vannak, hiszen a két ülés közötti rolóval takart hatalmas tárolórekesz nem rossz. A kocsi mindezek ellenére mégis inkább egyik műszaki tulajdonsága alapján hasonlít legjobban nagyobb testvérére, tiszta Espace-os a futása.
|