Kis hajó
Elsősorban a futómű hangolása nagyon hajós, így viszont csakúgy siklik az útegyenetlenségeken. Nagyon csendben teszi a dolgát, miközben gyönyörködhettünk az új műszerfalban, meg az autó világosságában. Érdekes módon nekem a joystickváltó tetszett a legjobban, annyira simán jár, pontosan kapcsolható és kézre is esik. A kormány sem rossz, de az azt körülvevő kapcsolókban hirtelen nem igazodtam el. Nagyon rövidek a bajuszkapcsolók, és kicsit túlzsúfolt volt minden. De kis nézelődés, no meg próbálkozás után már ment minden. Az autó vezetése gyakorlatilag nagyon egyszerű és nagyon kényelmes is, én legalábbis személy szerint élveztem az utat, mert megérintett valami luxusérzés, al?a Dove. Azt hiszem nagyobb távokra szívesen választanám a Scenic II-t, főleg ezzel a 120 lovas, de már 300-as nyomatékot produkáló dízel erőforrással. Nem egy sportkocsi, de váltogatások nélkül lendületesen lehet vele előzni, és szívesen tartja a 160-180-as sebességet is.
Árban is jól áll
Ráadásul a computer tanúsága szerint eközben beéri 7 liter körüli átlaggal, vagyis hosszabb utakra gazdaságos is. A csomagtartója megfelelően nagy, az ülések kényelmesek, az egész autó igényesnek hat. Az ott lévő autós újságírók véleménye is egyezett az enyémmel, ez volt a legjobb autó a bemutatott három modell közül. Bár így, csaknem full extrásan elég soknak tűnik a több mint 7 millás vételár. A modell hatmillió alatti alapára viszont már egészen biztató, sőt a legegyszerűbb változat csak majdnem 4 milla. A Scenic II tehát első látásra nagyon jó választás, bár én inkább csak a jól felszerelt változatokat preferálnám. Turbódízel motorrral már egészen kiváló a gép, a legutóbbi Euro NCAP teszt szerint pedig kategóriában a legbiztonságosabb is. Ezek után nem sok ellent tudok mondani, de majd egy tartósabb teszt során azért megpróbálom alaposabban kivesézni a modellt. |