Szárnnyal az úton

 

A Scenic kivételével a tartalom mit sem változott a bevezető modellek megismerése óta. Így tehát az egyterűnél sem számíthatunk teljesen megváltozott hangulatra, csak az építési sajátosságokból adódó, az ergonómiát szolgálni igyekvő eltérések fedezhetők fel.

 

Kezdjük a sort a Limousine-nal. Ö sszeszerelése során - a törökországi Bursa városában - 80 százalékban azonos alkatrészeket használnak. Így az 520 literes csomagteret rejtő hátsó traktuson kívül nem is fedezhető fel jelentősebb eltérés. Épp a négyajtós forma miatt lesz elkerülhetetlen az összehasonlítás a cég másik, szintén Törökországban készülő lépcsőshátújával, a Thaliával, mivel az csak 10 literrel kisebb hátsó tárolót és a Limousine-ra kísértetiesen hasonlító C oszlopot visel. Az igazi különbségek tehát nem a fenekek körül keresendők, a miniket és az alsóközép-kategóriát elválasztó határ máshol rejtőzik.

 

A Thaliáénál 214 milliméterrel nagyobb tengelytáv és 266 milliméteres hossz differencia még a kisebb Megane-okhoz képest is 61, valamint 228 milliméteres növekedést jelent a Limusine esetében. Amit ebből - beülve - családunk tagjai is észrevehetnek, a hátsó lábtér 23 centis bővülése . Ezek a méretek, amelyek - a külső és belső megjelenés összehasonlíthatatlanul igényesebb voltától eltekintve - határozottan megkülönböztetik a két nyúlt végű típust, így mindenki saját ízlésének megfelelően választhat az 1.200 000 forint indulóár-eltéréssel rendelkező modellek közül.

 

Másodikként a Grandtourt , a nevéből adódóan akár nagy utazásokra is alkalmas kombit jártam körbe. Építésének jellege hasonló lépcsőshátú társához, már ami a 80 százalékos egyezőséget illeti. Csomagtartójuk a szabványos mérésből fakadóan - még a kombi 2 milliméteres hossznövekedése mellett is - literre megegyezik, persze kis rásegítéssel plafonig pakolva már nem összehasonlítható a két autótest. Itt érdemes megjegyezni, hogy az elődökkel összehasonlítva a Classic-Limousine differencia 10, míg a Kombi-Grandtour 35 literben számszerűsíthető.

 

A kombi lemezeit a spanyolországi Palencia mellett fekvő gyárban szerelik a Megane felirat alá, ugyanitt készülnek a Coupé és Berline modellek is. Míg a spanyolok az 1,4-es, 16 szelepes, 98 lóerős változattól építenek motorokat a Grandtourba, addig a török Limousine-okba már 80 lóerős változattól megtalálható ugyanez a motor, igaz légkondicionáló opció nélkül.

 

Az elmúlt egy év alatt eladott Megane-okhoz annyi tetőablakot értékesítettek, ami a gyáriakat is meglepte . Sajnos ezen adatok ismeretében sem érhető el ez az extra a kombi változatokhoz, de nagyon remélem, később megoldják. A fenti két karosszériához ezen kívül minden korábban már megismert extra megrendelhető, valamint - a hátsó ajtók napfényrolójától eltekintve - a felszereltségi szintek is megegyeznek a ferdehátú

 
1/3