Mind a futómű jellege, mind a fékek az ígért színvonalat hozták. A 2 literes motor viszont nem váltotta be reményeimet. Jelentős dinamizmusnövekedés a 115 lóerős 1,6-oshoz képest nem tapasztalható, a hangszigetelése is kifejezetten gyenge. Ezután már csak a hatsebességes váltóban bízhattam. Sajnos itt sem szakítottak az ötsebességesben tapasztalt rövid áttételekkel, amit a 140 km/h-hoz kapcsolódó 4000 feletti fordulatnál mi sem jellemez jobban. Pontos értékekkel nem szolgálhatok, mivel nem állapítható meg teljes bizonyossággal, hogy a fordulatszámmérőt helyettesítő pálcikasorból melyik rovátka mit is jelez.
Alapesetben is rövid tesztutunkat kényszerűen lerövidítettük, mivel egy az M3-as autópályát elválasztó füvet nyíró gépi kasza által felvágott kő szomorú véget vetett Scenicünk bal hátsó ablaküvegének és a mögötte felhúzott napfényrolónak. Így az autók kipróbálására szánt idő java részét jegyzőkönyvírással töltöttük. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az ezen a helyen megengedett 60 km/h-val haladva a szükséges 6 századmásodperc alatt még megtettük azt az egy métert, amennyivel elkerülte fejünket a 2-300 km/h-val érkező kő.
Az adminisztrációs procedúra után visszaérve még körbejártuk a hatodik változatot képviselő, talán mind közül a legszebbre sikerült Cupé-Cabrioletet, melynek árusítása a Budapesti Autószalonnal egy időben kezdődik . Árát ugyanekkor, a konkurensek figyelembevételével állapítják majd meg.
Műszaki adatok
Megane II Coupé-Cabriolet
Hosszúság : 4,35 méter
Üvegtető lenyitása : 22 másodperc
Csomagtér csukott tetővel : 490 liter
Csomagtér nyitott tetővel : 190 liter
Ülésmagasság a Coupéhoz képest : -24 milliméter
|