És a többi fogdosható-csavarható-nézhető dolog: ott van egyrészt a világ legnagyobb zöld kvarcórája: az egérmozi kissé nehezen tekinthető át, a többfunkciós panelek sok mindent akarnak egyszerre megmutatni, ráadásul erős napsütésben erre esélyük sincs. Mégis tetszett. A Renault mérnökei arra is rájöttek, hogy sok autós szereti mindig kézközelben tudni telefonját, így a műszerblokk partján gumírozott kis polc található. Egyszerű és szép a klíma vezérlőtáblája, a Cabasse rádió is könnyedén kezelhető a kormányoszlopra szerelt gombokkal, tekerentyűkkel. A bajuszkapcsolók igen rövidek és mókásak. A villanyablakok kapcsolói a könyöktámaszon, kitűnő helyen laknak, ráadásul mind automata.

A külső tükrök elektromosan behajthatók, de ajtónyitáskor rémülten hajlanak ki mivel nem az ablakkeretre, hanem a nyíló ajtó útjába, az A-oszlopra szerelték őket. Viccesen túlbonyolított, szintén vérbeli franciás kis nüansz. Az irányjelző karjának lelke sajnos még a tükrökénél is érzékenyebb: a legkisebb kormánymozdulatokra is visszaugrik alaphelyzetébe. Ha egy sávváltás nehezen ment, mert nem akartak beengedni, többször is idegesen csaptam rá a kis rohadékra.
Érdekes nóvum a kategóriában az elektromos működtetésű rögzítőfék. A vezető bal térdénél található a kis fogantyú ,
melyet kihúzva aktiválhatjuk a kéziféket, a kart kihúzva és a mögötte lévő gombot megnyomva pedig oldhatjuk. A motor leállításakor az autó önműködően aktiválja a kéziféket: álló motorú Scénicet vontatni nem egyszerű. A rendszer a nem rendeltetésszerű használatot is erősen korlátozza: a kis kart folyamatosan kihúzva tartva van némi fékhatás a hátsó kerekeken, de ez a visszatartó erő még vizes aszfalton sem elegendő egy klasszikus rendőrkanyarhoz.

Á, mindegy, ez a cikk már úgysem teszt lesz, hanem sajátos Renault-ságok felsorolása: tesztautónkban volt sebességtartó automatika is. Ez a tempomat egy kicsit másmilyen tempomat: egyrészt előre beállítható, mennyivel akarunk menni. A +, vagy - gombot böködve a digitális műszerkomplexum visszajelző blokkjában 30-tól 200-ig megjeleníthetjük, milyen sebességet szeretnénk tartani. Másrészt: ha a kis karocskát ellenkező irányba fordítjuk el, akkor a tempomat nem "cruise control", hanem "speed limiter" funkciót lát el, azaz a beállított érték fölé csak a gázpedál tövig nyomására, egy kvázi kick-down-kapcsoló megbökésére enged szökni az automatika.
|