Renault: Scenic II a sokoldalú örömautó

A Scénic II az összesen hét modellt tartalmazó Mégane II program harmadik tagja, egyben a Renault vezeto pozíciójának záloga abban a kategóriában, amelynek úttöroje volt 1996-ban.
A Scénic II az egyteruek sokoldalúságát és tágasságát kombinálja a szedánok élvezetes vezethetoségével. Kompakt és dinamikus, egyéni személyiség. Megkapta azokat a muszaki újdonságokat, amelyeket magasabb kategóriájú modelljei részére fejlesztett ki a Renault, például az automatikus parkolóféket és a Renault Kártyát, valamint a márka passzív biztonsági megoldásait. Kezdetben öt üléssel kapható, de az Espace példáját követve néhány hónap múlva, egyedüli kompakt nagyteru típusként, megjelenik hétüléses kivitelben is.

 

Innovatív, kompakt és dinamikus design

A Scénic II designja az egyteruek formáját ötvözi a berline-k hátsó részével. Kidolgozásának minosége, ajtóréseinek egyenletes keskenysége robusztus benyomást kelt. A Mégane II Berline és Coupé feszes vonalait átvevo Scénic II stílusa modern és kifejezo. Jellegzetes eleje és hátulja világosan jelzi márkáját. Tipikus nagystílu túrakocsi: nyomtávja széles, túlnyúlásai rövidek.
Barátságos és hívogató belsejét az egyteruekre jellemzo középállású kijelzoegységgel látták el. Ezt mindenki jól látja, közös az információ. Az anyagok és kárpitok jó minoség hatását keltik, különösen a muszerfal puha tapintású felso része. Végül a kezeloszervek kialakítása (Touch Design) ösztönössé és kellemessé teszi az autó használatát.
A Scénic II is "a la carte" autó, akárcsak a Mégane II, hiszen az ötféle felszereltségi szint (Authentique, Authentique Plus, Dynamique, Dynamique Plus és Privilege) tetszés szerint kombinálhatók a különbözo hajtómuvekkel.

Az okos nagyteru


A kompakt egyteruek pionírja, a Renault minden tapasztalatát beleadta a Scénic II-be, hogy maximális legyen a belso tér. A vízszintes tetovonal jóvoltából 26 milliméterrel nott az elso fejtér, amely a kategória egyik legjobbja. A könyöktér növekedése 23 mm. Nagy súlyt helyeztek a hátul ülok kényelmére, a lábtér ott 226 mm, a legnagyobb a vetélytársak közül. Nem éri utol senki a panoráma kilátást adó szélvédo 1.45 négyzetméterét sem.
A Scénic II természetesen megorizte a Scénic sokoldalúságát, sot új funkciókkal gazdagodott. Újdonság, hogy a váltókar felkerült a muszerfalra, és hogy az autó megkapta az automatikus parkolóféket (az Authentique felszereltségi szintet kivéve). A padlón ezáltal keletkezo helyre került a szintén új multifunkciós tárolórekesz könyöktámasszal. A tárolórekesz a padlón elore- hátra csúsztatható, illetve zárható. Az elso utasülés elorehajtott támlája kemény teteju asztalkát képez. Fölötte jól ellát a hátul ülo, vagy be lehet rakni hosszú tárgyakat is. Új fejlemény, hogy az elorehajtott hátsó ülések önmuködoen reteszelodnek, nem kell oket pánttal rögzíteni. Végül a Scénic II az egyetlen kompakt egyteru, amelynek külön nyílik a hátsó szélvédoje.
A minden leheto helyet tárolónak kihasználó Scénic II messze lehagy mindent az utazási kényelem terén. A rakodóhelyek száma nott, hozzáférhetosége javult. Az elöl üloknek 44 liternyi jut, a hátsóknak 32, és ott van a 15 literes multifunkciós tárolórekesz könyöktámasszal is. Összesen 91 liter áll rendelkezésre. A 17 literesre bovült, hutött kesztyutartó a legnagyobb a kategóriában. Mindig kéznél van az ülések alatti négy fiók és a sík padlóban kialakított négy rekesz. A csomagtér, a hátsó ülések helyzetétol függoen, 430 - 480 literes (VDA).
A Mégane II megoldásait felhasználó Scénic II akusztikai és hokomfortja is kiváló. A szél- és a motorzaj jelentosen csökkent. A Mégane II nagyteljesítményu futo-klíma rendszerének köszönhetoen a homérséklet mindig kellemes az autóban. Ami a kellemes utazást illeti, az egyedülállóan nagy, 1.61 négyzetméteres panoráma napfényteto nagyon világossá teszi az utasteret. A hátsó napfényrolók és a belso kommunikációs tükör társas élménnyé teszik az autózást. A Renault Kártya ugyanúgy muködik, mint a Mégane II-ben.

 
1/2