Vezetési élmény

 

A nyújtottabb testhelyzet és a meredekebben álló volán fokozza a vezetés komfortját. A joystick váltókar és a precíz kormánykapcsolók kimagasló vezetési élményt eredményeznek. Mivel a szem magassága nem változott a Scénichez képest, a kilátás ugyanolyan jó.
A kategóriában világújdonság a bi-xenon fényszóró (eloször az Espace IV-ben láttuk), a kezet felszabadító Renault Kártya, a keréknyomás-ellenorzo rendszer és az integrált üzemanyagtölto nyílás. Navigációs rendszerként a Carminat Navigation lesz kapható, a muszerfalba épített, nagy, színes képernyon megjeleno térképpel.
A Scénic II a Mégane II futómuveit használja fel, kontrollált és komfortos. Eros stabilizátorainak és széles nyomtávjának köszönhetoen alig dol meg. Stabilitása, az út állapotától függetlenül, gyorsítás és lassítás közben is példás. Változó rásegítésu elektromos szervokormánya gyors és precíz, de nem túlérzékeny.
A Scénic II hajtómuveinek benzines választéka a 98 lóeros 1.4 16V, a 115 lóeros 1.6 16V és a 136 lóeros 2.0 16V motorból áll, a dízeleket a 80 lóeros 1.5 dCi, a 100 lóeros 1.5 dCi és a 120 lóeros 1.9 dCi képviseli, amelynek nyomatékmaximumát 300 newtonméterre emelték. Az öt- és hatfokozatú manuális sebességváltók, valamint a kézzel is kapcsolható Proaktív automata váltó a Mégane II öröksége, a Scénic II részére módosított áttételekkel.

Elsorangú az aktív biztonság. Ez az elso középkategóriás egyteru, amelyben új generációs, alulkormányzottság-kontrollálóval is ellátott ESP van. A keréknyomás ellenorzo rendszert az elodjétol örökölte a Scénic II, amelyet ABS és vészfék-rásegíto egészíti ki.

Kimagasló passzív biztonság

 

A Scénic II szilárd karosszériájába a harmadik generációs Renault Utasvédelmi Rendszert építik be, valamennyi ülésen hárompontos övvel, és maximum hat légzsákkal, amelyek közül az elso ketto adaptív.

Tartós beruházás

A Scénic II esetében is felhasználják az új Alliance Vehicle Evaluation Standard (AVES - Szövetségi Jármuértékelo Szabvány) Renault - Nissan eljárást, amely a vevo minoségi érzetén alapul. A Mégane II program globális jellege a legszigorúbb minoségi és megbízhatósági mérce felállítását követeli meg. Az üzemköltségeket a szervizciklus meghosszabbítása, az alkatrészek tartósságának fokozása, az átrozsdásodás elleni 12 éves garancia és a javítási munkaido lerövidítése csökkenti. A külso zaj csupán 71 dB, egy szinten a rekorder Mégane II-vel. Végül, a CO2 kibocsátás leszorítása az újra felhasználható anyagok alkalmazása révén a Scénic II ugyanolyan környezetbarát, mint a Mégane II.

2/2