Célcsoport

Ma Magyarországon a lakosság 16,3%-a, mintegy 1 600 000 fő használja az Internetet, ebből 10,7%, hozzávetõleg 1 000 000 fő internetezik rendszeresen, havonta több alkalommal is. A világhálót naponta több, mint 250 000 ember használja hazánkban (NetSurvey Magyar Online Monitor 2001/1).
Átlagéletkoruk 27 év, 61%-uk 18-29 év közötti. A felhasználók 67%-a férfi, 33%-a nő. Munkahelyről mintegy 54%-uk éri el a világhálót, otthoni felhasználók aránya 16%. A szörfözők 85%-a él városban, közel felük Budapesten. 62%-uk aktív dolgozó, akik 58%-ának nettó havi jövedelme 40 000 Ft-nál több.

Az internetezők jól képzettek: 33%-uk befejezett felsőfokú végzettséggel rendelkezik. (Carnation Research 2000) A potenciális egyéni vásárlók tehát a társadalom tehetősebb, komoly vásárlóerőt képviselő rétegéből kerülnek ki, akik információéhségüket és - egyre inkább - szórakozási igényeiket is a világháló segítségével elégíti ki. Életkoruk 15-38 év, foglalkozásuk szerint menedzseri vagy vezetői munkakört betöltő értelmiségiek. A viszonteladók jelenthetik a másik nagy, megcélzandó célcsoportot (B2B). Mindkét csoport közös jellemzője az, hogy fogékonyak a technika újdonságaira, készek kiaknázni a fejlődésben rejlő előnyöket és nem köthetők az ország egy adott részéhez.

Célcsoport további jellemzője, hogy vásárlásait, információit elsősorban az Internet segítségével bonyolítja le illetve szerzi be.