Kereskedelem az Interneten

A felmérések azt igazolják, a magyarországi internetes kereskedelem hatalmas fejlődés előtt áll. Míg az 1999-es értékesítés 160 millió forint volt, az előrejelzések 2000-re már 440 millió forintot, 2001-re 975 millió forintot, 2002-re pedig több, mint két milliárd forintot jósolnak.(Carnation Research)

Áttörést a 1999 utolsó negyedéve jelentette, mikor számos on-line áruház nyitotta meg kapuit. Ezek az áruházak elsősorban olyan jellegű termékeket kínálnak, melyek kiválasztásához nincs szükség a személyes jelenlétre (CD, könyv, elektronika, számítástechnika, lakásfelszerelés, alkatrész, élelmiszer, stb.). Egyre erősödnek azonban az olyan szolgáltatások is, mint például a vendéglátás, utazásszervezés és az aukció.

Jellemző, hogy egy már meglévő kereskedés elektronikus üzletet is nyit az új vásárlók reményében, ugyanis a piac itt országos méretűre bővül. Nem ritka, mikor egy soproni vásárló egy nyíregyházai üzlet kínálatából választ ki egy terméket, amit másnapra postai úton vagy futárral el is juttatnak hozzá.

Múlt év végétől figyelhető meg az a tendencia, mikor egy cég már nem csak egy általános honlapon mutatja be termékeit, hanem kurrens termékeinek külön site-okat tervez és üzemel be. Ezzel elősegíti a reklámkampány pontosabb targetálását és ezáltal magasabb hatékonyságát.