On-line marketing

Fő cél egy-egy banner kampány során az, hogy minél többen megismerjék a cég logoját, felismerjék, hogy mivel is foglalkozik. Ebben az esetben, ha a kampány során nem is, de későbbiekben, ha esetleg szükségük lesz a reklámozott szolgáltatásra eszükbe fog jutni, hogy mit is láttak korábban, hol is keressék a megoldást felmerülő problémájukra. Az on-line értékesítések 38%-a nem a hirdetésre történő rákattintáskor, hanem a kampányt követő időszak alatt realizálódik. (Carnation Research)

Múlt év második felében a várakozásokat meghaladóan növekedett az az összeg, amelyet a cégek Internetes reklámokra fordítottak: az év első negyedévében mért 236,4 millió forint után a második negyedévben már 390,7 millió forintosra bővült a hazai online reklámpiac, melyet a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) online reklámköltés-riportja is alátámaszt.

A Net Research Center 2000 novemberi kutatása az on-line reklám fogadtatását vizsgálta. A rendszeresen internetezők 62%-a elfogadja az online reklámot, csak 15%-uk utasítja el valamilyen mértékben. Legjobb hirdetési formaként a banner hirdetést jelölték meg, ezt követte az email reklám, majd a szponzoráció. A válaszadók 61%-a 2-10 esetben klikkelt az elmúlt 1 hónap alatt. A kutatás azt is kimutatta, hogy a nők "klikkelés" tekintetében aktívabbak. A válaszadók 99%-a látogatott már meg ismeretlen weboldalt az interneten látott hirdetés hatására.